Om föreningen

Sundveda Park är en av de fem föreningar som delar på gatuadresserna Karlsborgsvägen 3-293. Fyra av föreningarna är bostadsrättsföreningar medan en är en samfällighet av friköpta fastigheter.

Föreningarna är samlade i områdets gemensamhetsförening och Sundveda Park delar ansvaret för områdets skötsel med de andra fyra föreningarna (Sundveda Äng, Sundveda Kulle, Sundveda Hage och Sundveda Backe).

Skötseln innefattar gräsklippning, snöröjning samt gemensamma ytor såsom promenadstråk, lekpark, gemensam kompost,  hundrastgård.

I Sundveda Park finns två typer av bostadsrätter, båda fristående.

Det finns 16 tvåvåningshus och 8 enplanshus.

I föreningen bor alltså 24 familjer på adresserna Karlsborgsvägen 131-177 (ojämna nummer).

Vår förening installerade 2017 Telias fiberbredband 100/100 Mbit/s, Bredbandstelefoni, Tv, tv-paket Lagom 2017. 2022 ökades bredbandshastigheten till 500/500.

Allt detta ingår i avgiften.